مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 10:352020-04-20بين الملل

کرونا و جهان غرب | هابرماس: باید برای پایان نئولیبرالیسم مبارزه کنیم


«یورگن هابرماس» فیسلوف آلمانی، ضمن تقاضا از اتحادیه اروپا برای کمک به کشورهای خسارت دیده از کرونا گفت: «باید برای پایان نئولیبرالسم مبارزه کنیم.

» - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیوع ویروس کرونا در اروپا و جهان غرب، موجب شکل گیری موجی از انتقادات فکری و فلسفی شده است.

به نوشته الجزیره ، بر خلاف توصیه های پزشکان و سازمان جهانی بهداشت در خصوص راههای پیشگیری از این ویروس، اندیشمندان غربی بر روی دلایل گفتمانی و فکری در ارتباط با چرایی افزایش تلفات و خسارت های شیوع این بیماری تمرکز کرده اند.

یورگن هابرماس فیلسوف شهیر آلمانی و معروفترین بازمانده مکتب فرانکفورت، در گفت و گو با روزنامه لوموند فرانسه به تحلیل نتایج و اثرات اخلاقی و سیاسی بحران حاضر پرداخت و از اتحادیه اروپا خواست تا به کشورهایی که بیشترین خسارت را دیده اند کمک کند.

او گفت: باید برای پایان نئولیبرالسم مبارزه کنیم.

او گفت که شیوع کرونا به جهان ثابت کرد که باید از جهل آشکار عبور کند؛ به گونه ای که مردم کشورهای مختلف می بینند که دولت هایشان بر مبنای توصیه های دانشمندان ویروس شناسی تصمیماتی اتخاذ می کنند.

در حالی که این دانشمندان بر ناآگاهی خود در خصوص این ویروس معترف هستند و این یک تجربه غیر عادی است که نشانه های خود را بر ضمیر عمومی مردم جهان بر جای خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و جهان غرب | هابرماس: باید برای پایان نئولیبرالیسم مبارزه کنیم

کرونا و جهان غرب | هابرماس: باید برای پایان نئولیبرالیسم مبارزه کنیم